Canal Digital kabel-tv oppgraderer bredbåndstilbudet

(Fornebu 21. August 2013) Canal Digital kabel-tv moderniserer bredbåndsporteføljen for å sikre dagens og fremtidens krav til kapasitet. Resultatet er prisgunstige høyhastighetsprodukter, herunder to produkter som inkluderer de nye underholdningstjenestene fra T-We.

Tidligere ble bredbåndet kun brukt til enkle tjenester som krevde lav kapasitet, og hjemmet hadde få skjermer knyttet til nettet. Dagens internettjenester, enten det gjelder vanlige nettaviser, strømmingstjenester av musikk og video eller sosiale nettsamfunn, har blitt en integrert del av hverdagen. Videre er stadig flere enheter, som pc, mobil, nettbrett og spillkonsoller, koblet til bredbåndsnettet samtidig.  Dette krever mer av kundens bredbånd, og Canal Digital Kabel-tv velger derfor å fornye bredbåndsporteføljen for individuelle kunder. Fornyelsen betyr færre produkter, og betydelig høyere hastigheter.

- Vi ser et behov for å forenkle og tydeliggjøre våre bredbåndstilbud. Derfor velger vi nå å lansere en ny bredbåndsportefølje som består av tre høyhastighetsprodukter; Bredbånd 25, 50 og 100. Dette betyr at de aller fleste kundene nå får betydelig høyere hastighet på sitt bredbånd. Videre legger vi til rette for at kundene får den kapasiteten de trenger i dag og i fremtiden, sier Gisle Pedersen, CEO i Canal Digital Kabel-tv.

Nye tjenester inkludert

Kundene vil automatisk bli flyttet over til det produktet som ligger nærmest eller som gir mest verdi sammenlignet med det bredbåndsproduktet de sitter på i dag.

- Produktene Bredbånd 50 og Bredbånd 100 inkluderer fri tilgang til alle tjenestene i vår nye satsing T-We, underholdningsportalen som gjør det enklere å se hva du vil, når du vil. Dette betyr blant annet muligheten til å starte tv-programmer forfra, finne igjen programmet du gikk glipp av en hel uke tilbake og et spennende programarkiv med de mest populære seriene, filmene og programmene, forklarer Pedersen.

Økt bruk og behov for modernisering

Dagens bruk av internett-tjenester, som for eksempel strømmetjenester på musikk og video, er stadig økende og krever store investeringer i bredbåndsnettet for å sikre økt internettkapasitet og en bedre brukeropplevelse.

- Canal Digital Kabel-tv videreutvikler kontinuerlig bredbåndsnettet og produktporteføljen for å sikre at vi tilbyr produkter tilpasset dagens og fremtidens behov. Og har de siste årene økt tempoet i moderniseringen blant annet ved å oppgradere TV nettet, lansert større valgfrihet og fleksibilitet i TV-produktet, og økt kapasitet i bredbåndsnettet. For den nye bredbåndsporteføljen velger vi nå å legge oss høyt på grunnproduktet for å sikre at det også møter kravene i tiden som kommer, forklarer Pedersen

Canal Digital Kabel-tv leverer bredbåndstjenester via ulike fiberløsninger, HFC (Hybrid Fiber Coax) og FTTH (Fiber to the Home). Vi har de seneste årene intensivert moderniseringen av bredbåndsnettet ved å bygge fiber tettere mot kunden, også helt inn til husveggen, for å sikre at kundene har den kapasiteten de behøver. Dette arbeidet fortsetter også i årene som kommer.

- Det at vi har fokus på å oppgradere nettet gjør at vi i dag kan sikre god kapasitet til kundene våre, og samtidig gjenspeile dagens kapasitetsbehov i prissettingen. Vi er opptatt av at kundene våre skal ha bredbåndsprodukter som gir en god kundeopplevelse, til en pris som er rimelig. Vi er fornøyde med at vi nå har fått på plass en bredbåndsportefølje som er prisgunstig, med Bredbånd 100 til kun 599 kroner i måneden inkludert den nye underholdningstjenesten T-We, avslutter Pedersen.

Praktisk informasjon

Dersom kundene ikke ønsker å beholde det forhåndsvalget produktet kan de enkelt oppgradere eller nedgradere selv på «Mine sider». For å kunne bruke T-We tjenestene må man ha en av de nyeste opptaksdekoderne fra ADB.

Tilbake til Pressemeldinger

Informasjonssjef
E-post: Catharina Kokkim

Spørreundersøkelse

Hei, vi foretar for tiden en spørreundersøkelse.
Vi setter stor pris på om du kan sette av et par minutter til oss.